15 april 2012

Volgende week jarig

Over precies 12 dagen wordt Bernd 12 jaar.


Bijzondere verjaardag
Bernd is jarig op vrijdag 27 april a.s. We gaan daarom pannenkoeken eten in het sfeervolle restaurant Zijdewinde, aan de Waaldijk, en de jongens willen binnenkort graag nog een keer naar Kopenhagen. Het wordt een bijzondere Berndverjaardag, voor ons allemaal. Onze ongenode gast 'minister Pons van Drolzaken' houdt zich gelukkig rustig, en we hopen dat hij nog enorm lang wacht met het uitdelen van zijn kadootjes.


Wil je Bernd een verjaardagskaartje sturen maar je hebt ons adres niet (meer)? Mail even dan geef ik het aan je door: hans.scheurer@gmail.com



Puzzel eindelijk af 
Puzzelstukje nummer 5000 wordt gelegd
Dat was een hele klus, 5000 stukjes. Bernd en Gonda hebben er ruim 6 weken aan gewerkt. We hebben het leggen van het laatste stukje even vastgelegd (zie foto). 



Tomatenkwekerij
Op verzoek ook even een plaatje van Bernds tomatenplanten in zijn vensterbank. Ze zijn inmiddels van het kweekkasje overgezet in potjes; de planten zullen nog flink groter worden, op zeker moment moeten ze overgepoot worden naar de moestuin.

Bernds tomatenplanten
Toen hij op de basisschool zat, kweekte hij ooit eens de op een na grootste bonenplant van zijn jaarlaag. Hovenier Bernd, wat is je geheim?

'Elke ochtend even bewateren'. 

Tja.

3 opmerkingen:

  1. Jeetje Bernd,

    Het 5000-ste puzzelstukje! Wat een boel geduld en wat een mooi resultaat!
    De tomatenplantjes zijn nog mooi groen, laat de zon er maar op schijnen en dan komen die kerstgroene tomaten wel, hihi.

    Bernd, je verjaardag komt eraan, 12 jaar, euh, hoe kan het dat jij dan al op voortgezet onderwijs zit. Wow dan nog een diepere buiging voor die hoge cijfers!

    Wat een mooie plannen voor je verjaardag. Ik hoop dat tegen die tijd het wat warmer is en dat je een fijne dag hebt, maar ik heb je voor die tijd alvast nog wel een keer geblogd!

    Bernd, ga door met bewateren en lezen in die dikke boeken van je. En minister Pons van Drolzaken ik mag hopen dat de wc-neerslag boven op jou komt en de koeienflatsen ook. Blijf je mooi nog even rustig.....

    Groetjes, Kim Linders

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb groep 2 overgeslagen omdat ik al beter in lezen dan de rest was, en ik verheug me ook al op de eerste groene kerstomaten. Zonnige en (poep)regenachtige dagen toegewenst.

      Groetjes, Bernd de bloemkool

      Verwijderen
  2. Bernd,

    Ik wens je een fijne avond, ik hoop dat eten je smaakt!

    Lieve groet,

    Kim Linders

    BeantwoordenVerwijderen