27 december 2011

Bernds kerstvakantie

We gaan een paar keer op pad, ondermeer naar de film 'Sherlock Holmes', naar 'Escher in het paleis' in Den Haag, we gaan uit eten en naar familie, maar we zijn ook veel thuis. Wat doet Bernd zelf in de vakantie?

Skyrim
Al weken is Bernd bezig met een nieuwe game - Skyrim, een spel dat zich afspeelt in een mystieke omgeving gebaseerd op Noorwegen, en veel van de sfeer heeft van zijn favoriete boeken (Tolkien, De Grijze Jager). Via zijn i-pad zoekt hij op internet instructies als hij er niet uitkomt, want het is best een complex spel.
Dit weekend heeft hij het spel 'uitgespeeld', wat niet wil zeggen dat hij er klaar mee is, er zitten nog veel opdrachten in om uit te voeren. Een schitterend ontworpen game.

Puzzelen
Van de Sint kreeg Bernd de 'Jan van Haasteren'-puzzel van de Nijmeegse Vierdaagse (2000 stukjes). Behalve de altijd aanwezige haaiengrap in de Jan van Haasterentekeningen, kwamen we ook twee bekenden tegen tussen de lopers...
Sint loopt gewoon zelf mee
Hee, Kevin Owen,
de bagpiper uit Edinburgh





Ook leuk: 'De keuken'





Helaas is de puzzel nu al helemaal gelegd, daarom hebben we voor de resterende dagen nog een puzzel aangeschaft.




Cartoontekenen
Bernd oefent zichzelf in het tekenen van cartoons. Behalve de puzzel, bracht Sint hem een cartoontekencursus die hij les voor les volgt. Hij kon zich afgelopen weken op school al uitleven bij het vak Beeldende Vorming, waar ze een opdracht kregen: teken je eigen gamehero. Het resultaat is een combinatie van zelf tekenen en computertechniek:
Gamehero voor hete lavastroom...
...hoe de schatkist te bereiken?







Eindexamenonderwerp
Maar ook zijn ziekte neemt hij mee in zijn ambities: vanochtend had hij bedacht dat zijn eindexamenonderwerp zou worden: Waarom zijn er van die akelige ziektes?
Aan de vroege kant voor een eerstejaars om hier al mee bezig te zijn, maar wie al op zo'n jonge leeftijd met een levensbedreigende ziekte wordt geconfronteerd, heeft natuurlijk andere kopzorgen dan een gemiddelde leerling.
Hij heeft een eerste tekstuele aanzet gemaakt op zijn i-pad.

Bernds gezondheid is gelukkig stabiel, hij blijft met zijn toekomst bezig en legt zich niet neer bij de bedreigende tumor in zijn hersenstam. Hij daagt 'm uit met plagerij (minister Pons van Drolzaken), en heeft een houding van 'ik wil doen wat ik wil doen'. En daarmee trekt hij vaak ook de andere gezinsleden mee in opwaartse richting.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Berd en familie
    de vrije dagen zijn gezellig gevuld bij jullie lees ik wel .
    Wat een talent voor cartoontekenen heb jij zeg ziet er goed uit!!
    Verder wens ik jullie fijne dagen met elkaar toe !!!
    en een stabiel krachtig en liefdevol 1012 toe !!!
    vriendelijke groetjes Mirjam Korstjens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Bernd en de rest van huize Schreurer,

    Ik moet eerst even kwijt dat ik altijd tien keer controleer of ik jullie achternaam wel goed heb geschreven. De naam is een uitdaging om juist te noteren, hihi. Volgens mij foutloos....deze keer.

    Bernd, je houding van ik wil doen wat ik wil doen vind ik helemaal terecht. En wat ik zoal lees doe je veel. Een game uitspelen en dan ook zo uitdagend, dat is best wel pittig, moet je wel doorzettingsvermogen voor hebben. En gewoon drie films achter elkaar kijken, is ook wel gaaf. Dan een puzzel van 2000 stukjes, mmm, dat is mij nog niet gelukt. Ik raak dan de draad kwijt als ik alleen al met de rand bezig ben. Ik ga de uitdaging denk ik toch nog wel een keer aan.
    Je cartoon ontwerp ziet er gaaf uit, ga je een stukje cartoon op je blog zetten misschien?
    En ja de vraag waarom zijn er van die akelige ziektes, daar weet ik geen anwtoord op.... Maar ik kan me je vraag wel goed voorstellen, het waarom blijft de vraag. Een ding weet ik wel en dat is dat je dapper met alles doorgaat en dat je trots mag zijn op jezelf!

    Lieve groet,
    Kim Linders

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik die game ook eens spelen? :) (Skyrim)

    BeantwoordenVerwijderen